Rintihanku

Tuesday, October 21, 2008

The real dugaan..

pagi ni tergerak rasa hati nk kol kwn lama. kwn baik dari darjah 1 ~ form 5 sama kelas. last year n bbrp kali this year kol dia tanya khabar. x penah pun dia citer mslh dia. tiba2 hari ni ntah camne dlm gelak2 dia selama ni rupanya menyimpan kisah duka.

orgnya lawa, cantik..glamor ms skolah. g mn2 ada je yg usha. dh kawin, ada anak sorg. rupanya dh 3 bln bercerai. gara2 org ketiga, usia perkahwinan yg baru menjangkau 2 tahun lebih putus mcm tu je. org ketiga tu kalau anak dara kira orait la lagi, ni dh janda anak berapa pun tak tahu.

aku hanya mampu bersimpati n tumpang sedih. yg menanggungnya tu mestilah lagi berat rasa beban dorg. tahun ni je 3 kwn aku bercerai tahun ni dgn pelbagai kisah2 duka dorg.

betapa hebat ujian Allah s.w.t kpd umatnya. kdg2 pelik pk kan segelintir kaum adam nih. yg sorg pun x dijaga, sebuk nk jaga yg lain. apa pun, semua ada hikmahnye. kalau kita x bersabar dlm menerima ujianNya, maka tewaslah. yg menyesal, diri sendiri jgk kan.

teremosi plak aku pagi2 nih. nasiblah bos xde kalau x..kalau x apa ek? ntah..aku pun tak tahu..yg aku tahu skrg ialah, kisah2 benar mereka2 inilah yg memotivasikan aku utk menjadi lebih tabah n kuat utk menghadapi sgl kemungkinan yg akan datang. who knows samada nasib akan menjadi lebih ok @ tak. tp semuanya terpulang pd individu tu sendiri. apa pun yg terjadi, it's not the end of d world, right?

so..to me, myself n i..plz be strong!!!

No comments:

Post a Comment

Kindly comment :)